Hőstörténetek

Játszani a romokon

2018. május 08. 14:51 - mihály bulcsú

Sajtótájékoztatónk után egy újságíró, akit korábban, a fizetett munkám kapcsán ismertem meg, odalépett hozzám és megkérdezte, ezt miért csinálom? Nem lehetne fizetésért dolgozni a Hős utcában? Hiszen itt is szociális munkát végzünk...

Erre a kérdésre mindig csak azt tudom válaszolni: ittragadtam.

A Hős utcába először tolmácsként jöttem: egy külföldi csoportot kísértem, akik intézménylátogatásra jöttek. Majd felajánlottam Urbanovszky Zsuzsának, hogy keressen, ha úgy érzi, tudok valamiben segíteni. Jól jönne néha fénymásolás, fordítás - gondoltam szerényen. Aztán beszélgetni kezdtünk Zsuzsával, lenéztem a nyári alkotótáborba...és egy részem ott is maradt.

Számomra egészen fantasztikus látni, hogy hogyan változik a Kontúr hatására a telep. Nagyon lassú és nagyon kemény munkával, de határozottan változik. A több éve zajló projekt eredményei a gyerekeket látva a legszembetűnőbbek.

A hivatalos szociális munkást fenyegeti az a veszély, hogy az idő múlásával fegyelmező szerepbe tolódik, a munka kontrollfunkciót vesz át (figyelmeztet az elégtelen lakhatási körülményekre, reguláz).

Meggyőződésem, hogy így veszti el a munka azt a báját, amiért érdemes csinálni. Én ehhez az alaphoz tudok visszatérni, mikor a Hős utcában önkénteskedem.

A gyerekek megkerülhetetlenül részei a munkának. Azt, hogy közvetlenül foglalkozhatok az ott élő felnőttekkel, beengednek a lakásaikba, az az egyesülettel szembeni bizalom tette lehetővé, ami az ott működő gyerekklubok hozadéka. Ha ezekre a gyerekprogramokra a jövőben nem jutna pénz, az olyan lenne, mintha lebontanánk az alapokat. Alapok nélkül pedig nem lehet építkezni, nem működhet hatékonyan a jogvédelem, a közösségfejlesztés, a családsegítő egyéni munka.

Egyre inkább az a meggyőződésem ha gyerekeim tizeniksz év múlva megkérdezik, mit csináltam akkor amikor annyira nehéz volt Budapesten kirekesztettnek lenni, az alkotótáborban készült képekkel kezdem, amiken gyerekekkel játszom.

Tudom, hogy büszkék lesznek rám.
_dsc0468.png

(Fotó: Kontúr Egyesület)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hostortenetek.blog.hu/api/trackback/id/tr2813899958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása